Bezorgservice - door heel Nederland en België
Bij WOONENZO doen we er alles aan om jouw bestelling zo snel en soepel mogelijk bij je te krijgen. Hieronder vind je alle informatie over bezorgopties, levertijden, ophalen, annuleren en montage.
Waar bezorgen we?
Wij bezorgen door heel Nederland en België (met uitzondering van de Waddeneilanden).
Onze bezorgdienst is actief van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 18:00 uur.
Liever zelf ophalen? Dat kan gratis in ons distributiecentrum in Tilburg.
Adres distributiecentrum:
Docklands 5, 5026 SL Tilburg
Bezorgopties & tarieven
1. Gratis afhalen
Je kunt jouw bestelling gratis ophalen in ons distributiecentrum.
- Dit is mogelijk alleen op werkdagen van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 16:00.
- Je dient je komst minimaal 1 werkdag van tevoren vóór 15:00 telefonisch door te geven aan onze klantenservice, zodat wij jouw bestelling klaar kunnen zetten.
2. Standaardlevering - begane grond
Wij rekenen vaste tarieven op basis van het gewicht van jouw bestelling. Let op: deze levering is alleen op de begane grond.
- €14,99 - Pakketdienst (tot 20 kg)
- €29,99 - Eigen bezorgdienst (20–70 kg)
- €49,99 - Eigen bezorgdienst (70+ kg)
3. Bovenlevering – op verdieping (+ €50)
Met een bovenlevering tillen onze bezorgers de meubels naar binnen of op een verdieping. Dit bedrag komt bovenop het standaard bezorgtarief.
Belangrijk: Meet vooraf goed of jouw meubel door deuren, trappen en bochten past. Als het niet past, worden de kosten van de bovenlevering niet gecrediteerd. Twijfel je of de pakketten zullen passen, vraag onze klantenservice dan gerust om de pakketafmetingen van jouw product!
Wat kun je verwachten?
Standaardlevering – begane grond
- Afgeleverd achter de voordeur, enkel levering op de begane grond
- Het meubilair wordt niet naar boven gebracht
- Geen montage of uitpakservice
- Belangrijk: De woning moet binnen 100 meter loopafstand bereikbaar zijn vanaf een veilige en werkbare plek waar de bezorger toegestaan is om te stoppen, laden of lossen. Wij kunnen helaas geen rekening houden met specifieke tijden of beperkingen van bereikbaarheid, bijvoorbeeld bij woningen in het centrum, afgesloten gebieden of drukke straten.
Bovenlevering – op verdieping
- Twee bezorgers tillen de meubels op iedere gewenste verdieping
- Ook bij portiekwoningen
- Onze bezorgers plaatsen de meubels in één ruimte op de gewenste verdieping
- Uitpakken en montage niet inbegrepen
- Belangrijk: De woning moet binnen 100 meter loopafstand bereikbaar zijn vanaf een veilige en werkbare plek waar de bezorger toegestaan is om te stoppen, laden of lossen. Wij kunnen helaas geen rekening houden met specifieke tijden of beperkingen van bereikbaarheid, bijvoorbeeld bij woningen in het centrum, afgesloten gebieden of drukke straten.
Bescherm je woning
Om schade aan vloeren, muren, kozijnen of deuren te voorkomen, raden wij aan vooraf voorzorgsmaatregelen te treffen. Denk aan:
- Het beschermen van kwetsbare oppervlakken (bijvoorbeeld door de vloer te bedekken met stucloper)
- Voldoende vrije doorgang creëren
- Breekbare items uit de weg zetten
Als dit niet is gedaan voorafgaand aan de levering, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade.
Levertijd
- Standaard levering: voorraadproducten worden binnen 2 tot 5 werkdagen geleverd. Bij een bovenlevering doorgaans binnen 10 werkdagen.
- Producten die niet op voorraad zijn, hebben een geschatte levertijd van bijvoorbeeld 2-4 weken of tot 10-12 weken. Zodra ze binnen zijn, ontvang je een e-mail voor het plannen van een bezorgafspraak.
- Bij overschrijding van de levertijd wordt WOONENZO een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze termijn is maximaal een maand.
- Je kunt je bestelling tot 3 maanden kosteloos opslaan in ons distributiecentrum. Daarna rekenen wij €80 per maand.
- Omdat wij werken met externe leveranciers, kunnen wij niet volledig garanderen dat alle producten altijd op tijd geproduceerd of geleverd worden. Dit valt onder overmacht. Eventuele vertragingen of het uitblijven van levering worden niet gecompenseerd met een schadevergoeding. Ook immateriële schade wordt niet vergoed.
Bezorgafspraak wijzigen of gemiste levering
- Je kunt een bezorgafspraak kosteloos verzetten tot 3 werkdagen voor levering. Binnen 3 werkdagen brengen we €60,- wijzigingskosten in rekening.
- Word je niet thuis aangetroffen? Dan worden de producten retour genomen en worden de berekende bezorgkosten ingehouden. Voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak, worden opnieuw bezorgkosten gerekend.
Later leveren / Opslag
- Vanaf het moment dat jouw bestelling in ons distributiecentrum aanwezig is, kunnen wij deze tot 3 maanden kosteloos opslaan.
- Overschrijd je deze periode, dan rekenen wij €80,- per extra maand.
- Wil je later laten leveren? Neem contact op met onze klantenservice.
Annuleren
- Je hebt 100 dagen bedenktijd op online aankopen. Binnen deze periode kun je je bestelling annuleren.
- Annuleer je een bestelling die al ingepland is voor bezorging? Dan betaal je €60,- annuleringskosten tot twee dagen voor de leverdatum.
- Na levering kan de bestelling niet meer geannuleerd worden.
Zelf monteren
- De meeste meubels worden geleverd als bouwpakket uiteraard ontvang je hierbij een handleiding en de benodigde onderdelen.
- Bij de meeste van onze banken dien je zelf nog de poten te monteren en de bankdelen in elkaar te hangen/klikken. Dit werkt zeer eenvoudig en binnen tien minuten na levering kan jij genieten van jouw nieuwe bank!

