0
Menu ×
  • checkbox woonenzo
    Gratis verzending!

Vraag en antwoord

Zijn jullie woonwinkels open?

Ja, onze woonwinkels zijn tijdens de coronacrisis nog steeds geopend. Wel houden wij de richtlijnen van het RIVM aan. Dus: 1,5 m afstand, geen handen schudden en niet te veel mensen in de winkel.

 

Worden mijn meubels nog geleverd?

Ja, ons externe transportbedrijf levert nog steeds. Dus mocht je meubels hebben besteld en is er een bezorgdatum gepland, dan kun je jouw meubels gewoon verwachten. Wel kunnen de levertijden langer zijn dan je van ons gewend bent. Wij doen ons best, maar hebben natuurlijk niet alles in de hand.

 

Zijn alle meubels nog steeds te verkrijgen?

Wij werken met externe transporteurs, waarvan sommigen de productie of de levering hebben uitgesteld. Sommige producten zullen dus langer op zich laten wachten. Dit is helaas ook voor ons onmacht en we hopen dus op begrip voor deze situatie.

 

Kan ik alle meubels ook in de winkel bezichtigen?

Helaas niet. Hoewel iedere winkel er veel aan doet om zoveel mogelijk producten uit de webshop ook in de showroom neer te zetten, past dat helaas niet in iedere winkel.
Indien je een specifiek artikel wilt bekijken adviseren wij om eerst contact op te nemen met onze klantenservice 088 188 1818 om teleurstellingen te voorkomen.
 

Ik heb betaald, maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan soms enkele minuten duren voordat je de bevestiging ontvangt. Nog niets ontvangen? Het kan zijn dat je bevestiging in de spammap van je e-mailaccount terecht is gekomen.
Heb je een account, dan kun je je orderbevestiging ook terugvinden in ‘Mijn Account’. Kun je de bevestiging nog niet vinden, neem ook dan contact op met de klantenservice.
 

Kan ik ook telefonisch of via e-mail een bestelling plaatsen?

Dit is mogelijk, wij adviseren wel altijd om eerst een account aan te maken voordat je contact met ons opneemt. Je kunt ons bellen of eventueel mailen om jouw bestelling te plaatsen. Je krijgt via de mail een orderbevestiging.
 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Indien wij de producten op voorraad hebben, streven wij ernaar om de bestelling binnen 10 dagen te leveren. Mochten wij de producten niet op voorraad hebben, dan is er een levertijd aan gebonden. De levertijd varieert van 2 tot 12 weken. In de genoemde levertijd ontvangen wij de bestelling van de leverancier. Blijft de levering uit, dan geldt dat je WOONENZO extra levertijd moet geven. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop annuleren en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling van dat product. Wij nemen contact op om een afspraak te maken, zodra jouw bestelde artikelen binnen zijn gekomen in ons magazijn.
 

Kan ik de meubels laten bezorgen?

Het is zeker mogelijk om je bestelling thuis te laten bezorgen. Onze bezorgservice is zelfs gratis. Indien je meerdere producten hebt besteld en een gedeelte daarvan niet op voorraad is, dan kun je eventueel ook kiezen voor een "Deellevering". Houd er wel rekening mee dat er bij deellevering éénmaal €59,95 rekening worden gebracht. Ben je niet thuis? Dan wordt er een nieuwe bezorgafspraak met je gemaakt. Je betaalt dan ook voor een tweede levering. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om de meubelen af te halen in onze winkels in Amsterdam, Den Haag of Eindhoven. 

 

Moet ik thuisblijven voor de bezorging van mijn bestelling?

Ja. Wij maken de afspraak in samenspraak met jou en nemen daarvoor telefonisch contact met jou op. Bezorging vindt doorgaans plaats doordeweeks tussen 8:00 – 21:00 uur. Je wordt een halfuur van tevoren gebeld. Wij kunnen helaas geen tijden of tijdsvakken garanderen. Dit in verband met logistieke planningen. Ben je niet thuis? Dan maak je een nieuwe afspraak. Je betaalt dan ook voor een tweede levering. Voor meer informatie, kijk bij onze bezorgservice.

 

Kan ik de meubels laten monteren?

Nee, wij bieden geen montageservice. Bijna al onze meubels bestaan uit bouwpakketten met handleiding. 
 

Ik vraag me af of mijn meubel naar boven past, moet ik ergens rekening mee houden?

Sommige banken zijn erg groot en sommige woonkamermeubelen worden in één geheel geleverd. Houd hier rekening mee, zodat we er niet ter plaatse achterkomen dat de producten niet door een deur of trapgat passen. Wanneer je een grote kledingkast aanschaft, dien je rekening te houden met de hoogte van de deuren. Wanneer een meubel niet door de deur of gang blijkt te passen en wij meubels mee terug moeten nemen, worden hiervoor kosten in rekening gebracht.
 

Welke garanties heb ik op mijn aankopen?

Onze garanties is in overeenstemming met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Tot twee jaar na leveringsdatum ontvang je garantie op alle reparaties danwel vervangingen, tenzij er schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. 

 

Er zit een beschadiging op mijn meubel, wat moet ik doen?

Wij doen onze uiterste best om alles zorgvuldig te leveren, maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat jouw nieuwe aankoop beschadigd blijkt te zijn, of dat je achteraf onderdelen blijkt te missen.
Gekochte meubelen moeten binnen 14 kalenderdagen geinspecteerd worden op schade, of ontbrekende onderdelen. Houd er rekening mee dat dit vóór de montage moet gebeuren, na de montage kan er geen aanspraak gemaakt worden op de garantie. In geval van schade of ontbrekende onderdelen dient er een e-mail gestuurd te worden, met daarin de ordergegevens, foto’s en onderdeelnummers. Heb je schade ontdekt, dan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor jou oplossen. Indien wij het onderdeel op voorraad hebben, wordt dit zo spoedig mogelijk bij jou geleverd. Het kan ook voorkomen dat het onderdeel besteld moet worden, dan moet je rekening houden met de levertijd van het onderdeel. Voor aanvullende informatie, zie ook garantie.
 

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

Klachten zijn erg vervelend. We willen deze natuurlijk zo spoedig mogelijk verhelpen en zorgen voor een goede oplossing wanneer je niet tevreden bent over een product of de service. Mocht je een te lange levertijd hebben, vertoont jouw meubel onderling kleurverschil, past jouw bank niet naar boven en moet deze getakeld worden met een lift, of heb je beschadigde meubels of meubels met missende onderdelen ontvangen? Schroom dan niet en neem direct contact op met onze klantenservice. Wij staan jou graag te woord!