7 woonwinkels in Nederland! Zoek jouw winkel
0
Menu ×
  • checkbox woonenzo
    Klanten geven ons een 8,3

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over je bestelling of over een bestelling plaatsen bij WOONENZO? We helpen je graag verder. Bekijk hier de veelgestelde vragen. Heb je het antwoord niet gevonden? Neem dan contact op met de klantenservice.


Bestellen

Ik heb besteld en betaald, maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan soms enkele minuten duren voordat je de bevestiging ontvangt. Nog niets ontvangen? Het kan zijn dat je bevestiging in de spammap van je e-mailaccount terecht is gekomen.
Heb je een account, dan kun je je orderbevestiging ook terugvinden in ‘Mijn Account’. Kun je de bevestiging nog niet vinden, neem ook dan contact op met de klantenservice.

 

Kan ik ook telefonisch of via e-mail een bestelling plaatsen?

Dit is mogelijk, wij adviseren wel altijd om eerst een account aan te maken voordat je contact met ons opneemt. Je kunt ons bellen of eventueel mailen om jouw bestelling te plaatsen. Je krijgt via de mail een orderbevestiging.

 

Kan ik alle meubels ook in de winkel bezichtigen?

We hebben een groot deel van onze meubels in onze woonwinkels staan, maar helaas niet allemaal. Hoewel iedere winkel er veel aan doet om zoveel mogelijk producten uit de webshop ook in de showroom neer te zetten, past dat helaas niet in iedere winkel. Indien je een specifiek artikel wilt bekijken adviseren wij om eerst contact op te nemen met onze klantenservice 088 188 1818 om teleurstellingen te voorkomen.


Bezorging

 

Kan ik de meubels laten bezorgen?

Het is zeker mogelijk om je bestelling te laten bezorgen. Onze bezorgservice is zelfs gratis. Wij leveren door heel Nederland en België. En staan binnen 10 dagen op de stoep. Voor €60 leveren we over de drempel van jouw voordeur. Helaas leveren wij niet op een verdieping ín een woning. Indien je meerdere producten hebt besteld en een gedeelte daarvan niet op voorraad is, dan kun je eventueel ook kiezen voor een "Deellevering". Houd er wel rekening mee dat er bij deellevering éénmaal €60 rekening worden gebracht. Ben je niet thuis? Dan wordt er een nieuwe bezorgafspraak met je gemaakt. Je betaalt dan ook voor een tweede levering. 

 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Indien wij de producten op voorraad hebben en je kiest voor stoeplevering, leveren wij binnen 10 dagen. Mocht je kiezen voor drempellevering, dan bezorgen wij jouw producten binnen 14 dagen. Hebben wij de producten niet op voorraad, dan is er een levertijd aan gebonden. De levertijd varieert van 2 tot 12 weken. In de genoemde levertijd ontvangen wij de bestelling van de leverancier. Zodra jouw bestelde artikelen binnen zijn gekomen in ons magazijn, nemen wij per mail contact met jou op om een afspraak te maken. 

 

Hoelaat komen de bezorgers?

Onze bezorgers komen tussen 09.00 en 18.00 uur. Je ontvangt de avond voor de levering een mail met een tijdsvak. Dit is een indicatie en kan niet als bindend worden beschouwd.


Plaatsen jullie de meubels binnen?

Wij doen standaard aan stoeplevering. Dat betekent dat wij voor de deur van een gebouw leveren. Voor een appartementencomplex of portiekwoning betekent dat ook dat wij bij de deur beneden leveren. Het is mogelijk de meubels achter de drempel van de voordeur te plaatsen, voor een meerprijs van €60. Kies je voor stoeplevering, dan is het aan te raden met minimaal twee personen aanwezig te zijn vanwege het gewicht van sommige pakketten.

 

Bezorgen jullie in mijn appartement of portiekwoning?

Wij leveren standaard op de stoep voor de (portiek)woning of appartementencomplex. Wanneer je kiest voor drempellevering en in het appartementencomplex een lift aanwezig is, dan leveren wij tot elke verdieping. Is er enkel een trap, dan leveren de bezorgers tot de vierde verdieping van het complex. Bij drempellevering plaatsen de meubels over de drempel van de voordeur van het appartement.

 

Moet ik thuisblijven voor de bezorging van mijn bestelling?

Ja. Wij maken de afspraak in samenspraak met jou en nemen daarvoor per mail contact met jou op.  Je ontvangt de avond voor de levering een mail met een tijdsvak. Dit is een indicatie en kan niet als bindend worden beschouwd. Bezorging vindt doorgaans plaats doordeweeks tussen 9:00 – 18:00 uur. Ben je niet thuis? Dan maak je een nieuwe afspraak. Je betaalt dan ook voor een tweede levering. Voor meer informatie, kijk bij onze bezorgservice.

 

Wat als de meubels niet door de gang, hal of deur passen?

Dan kunnen wij de meubels weer mee terug nemen, helaas kost dit wel €60. Je kunt de meubels ook zelf terugbrengen naar ons distributiecentrum of onze woonwinkel in Rotterdam. Dit is uiteraard gratis. Het is van belang van tevoren de ruimtes goed op te meten om zo teleurstelling te voorkomen. WOONENZO kan niet aansprakelijk worden gehouden mocht het meubel niet door de gang, hal of deur passen. Het is ook mogelijk contact op te nemen met de klantenservice voor de afmetingen van de pakketten.

 

Kan ik de meubels laten monteren?

Nee, wij bieden geen montageservice. Bijna al onze meubels bestaan uit bouwpakketten met handleiding. Onze hoekbanken zijn makkelijk te monteren middels een kliksysteem.

 


Na bezorging

Er zit een beschadiging op mijn meubel, wat moet ik doen?

Wij doen onze uiterste best om alles zorgvuldig te leveren, maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat jouw nieuwe aankoop beschadigd blijkt te zijn, of dat je achteraf onderdelen blijkt te missen. Het is belangrijk dat wij complete informatie van je ontvangen. Hiervoor vul je het formulier in dat je vindt in ‘mijn account’ via de website. Je vindt het formulier hier: https://www.woonenzo.nl/mijn-account

Log in, ga naar ‘mijn bestellingen’ en selecteer de bestelling. Klik achter het betreffende product op ‘probleem melden’. Probeer een zo duideiljk mogelijke omschrijving van het probleem te geven en vergeet geen beeldmateriaal bij te voegen. Na ontvangst gaan wij je zo snel mogelijk helpen!

 

 

Ik wil mijn meubel graag retourneren, kan dat?

Jazeker, wanneer je een aankoop online hebt gedaan, kun je jouw meubel binnen 100 dagen retourneren. Houd er wel rekening mee dat je het product in originele en onbeschadigde staat terugstuurt. In het geval van meubels die je in elkaar moet schroeven, is dit helaas niet mogelijk. Kledingkasten, vitrinekasten en dressoirs zijn bijvoorbeeld niet geheel schadeloos te retourneren. De kleur, nerven, handgrepen of spiegels bekijken doe je daarom door een onderdeel uit het pakket te halen en te bekijken. Houd er na montage rekening mee dat het percentage van het verlies wanneer wij dit product op de tweedehandsmarkt moeten brengen, wordt ingehouden. Het risico voor terugzending is ook voor de koper. Je kunt jouw meubels ook retourneren met onze retourservice. Dit kost eenmalig €60,-. 

 

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

Fouten maken is menselijk, maar doen we natuurlijk liever niet! Onze klanten tevreden houden is erg belangrijk voor ons. Daarom zullen wij er alles naar doen jouw klacht op te lossen. Het is belangrijk dat wij complete informatie van je ontvangen. Hiervoor vul je het formulier in dat je vindt in ‘mijn account’ via de website. Je vindt het formulier hier: https://www.woonenzo.nl/mijn-account

Log in, ga naar ‘mijn bestellingen’ en selecteer de bestelling. Klik achter het betreffende product op ‘probleem melden’. Probeer een zo duideiljk mogelijke omschrijving van het probleem te geven en vergeet geen beeldmateriaal bij te voegen. Na ontvangst gaan wij je zo snel mogelijk helpen!

 

Hoe nu verder?
We helpen je graag verder. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. Je kunt contact met ons opnemen via klantenservice@woonenzo.nl of telefonisch met 088 188 18 18. Je krijgt van ons binnen 3 dagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie.
- Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

 

Zijn de genoemde prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle genoemde prijzen zijn inclusief 21% BTW.