0
Menu ×
  • Vaste lage bezorgkosten van 29,95
  • Eigen bezorg- en montagedienst
  • Fysieke winkels

Vraag en antwoord

Kan ik alle meubels ook in de winkel bezichtigen?

Helaas niet. Hoewel iedere winkel er veel aan doet om zoveel mogelijk producten uit de webshop ook in de showroom neer te zetten, past dat helaas niet in iedere winkel.
Indien je een specifiek artikel wilt bekijken adviseren wij om eerst contact op te nemen met onze klantenservice 013-59 05 111 om teleurstellingen te voorkomen.
 

Ik heb betaald, maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan soms enkele minuten duren voordat je de bevestiging ontvangt. Nog niets ontvangen? Het kan zijn dat je bevestiging in de spammap van je e-mailaccount terecht is gekomen.
Heb je een account, dan kun je je orderbevestiging ook terugvinden in ‘Mijn Account’. Kun je de bevestiging nog niet vinden, neem ook dan contact op met de klantenservice.
 

Kan ik ook telefonisch of via e-mail een bestelling plaatsen?

Dit is mogelijk, wij adviseren wel altijd om eerst een account aan te maken voordat je contact met ons opneemt. Je kunt ons bellen of eventueel mailen om jouw bestelling te plaatsen. Je krijgt via de mail een orderbevestiging.
 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Indien wij de producten op voorraad hebben, streven wij ernaar om de bestelling binnen 2 tot 3 weken te leveren. Mochten wij de producten niet op voorraad hebben, dan is er een levertijd aan gebonden. De levertijd varieert van 2 tot 12 weken. In de genoemde levertijd ontvangen wij de bestelling van de leverancier. Deze kan hierna opgehaald worden in de winkel, of tegen bijbetaling thuis geleverd worden. Blijft de levering uit, dan geldt dat je WOONENZO extra levertijd moet geven. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop annuleren en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling. Met uitzondering van producten die op maat zijn besteld of in gebruik zijn genomen. Wij nemen contact op om een afspraak te maken, zodra jouw bestelde artikelen binnen zijn gekomen in ons magazijn.
 

Kan ik de meubels laten bezorgen?

Het is zeker mogelijk om je bestelling thuis te laten bezorgen, WOONENZO beschikt namelijk over een eigen bezorgservice. Indien je meerdere producten hebt besteld en een gedeelte daarvan niet op voorraad is, dan kun je eventueel ook kiezen voor een "Deellevering". Houd er wel rekening mee dat er dan twee keer bezorgkosten in rekening worden gebracht.
Ben je niet thuis? Dan wordt er een nieuwe bezorgafspraak met je gemaakt. Je betaalt dan ook voor een tweede levering. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om de meubelen af te halen in onze winkels in Amsterdam of Tilburg.

 

Moet ik thuisblijven voor de bezorging van mijn bestelling?

Wij maken de afspraak in samenspraak met jou en nemen daarvoor telefonisch contact met jou op. Bezorging vindt doorgaans plaats tussen 10:00 – 18:00 uur. Mocht er door omstandigheden uitloop plaatsvinden dan zal de levering tot maximaal 20.00 uur zijn. Wij bellen een halfuur van tevoren, zodat je niet de hele dag thuis hoeft te blijven, om te wachten op de bezorgers. Ben je niet thuis? Dan maak je een nieuwe afspraak. Je betaalt dan ook voor een tweede levering. 

 

Kan ik de meubels laten monteren?

Ja, dit is mogelijk. De monteurs bezorgen jouw meubel zodat zij deze meteen kunnen monteren. Hiervoor vragen wij wel een meerprijs. De montagekosten worden per artikel berekend. 
 

Ik vraag me af of mijn meubel naar boven past, moet ik ergens rekening mee houden?

Sommige banken zijn erg groot en sommige woonkamermeubelen worden in één geheel geleverd. Houd hier rekening mee, zodat we er niet ter plaatse achterkomen dat de producten niet door een deur of trapgat passen. Wanneer je een grote kledingkast aanschaft, dien je rekening te houden met de hoogte van de deuren. 
 

Welke garanties heb ik op mijn aankopen?

Onze garanties is in overeenstemming met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Tot één jaar na leveringsdatum ontvang je garantie op alle reparaties danwel vervangingen, tenzij er schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. Tussen 1 en 2 jaar na de aankoop van het product, zal WOONENZO de helft van de kosten van reparaties / vervanging vergoeden, tenzij de schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product.  

 

Er zit een beschadiging op mijn meubel, wat moet ik doen?

Wij doen onze uiterste best om alles zorgvuldig te leveren, maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat jouw nieuwe aankoop beschadigd blijkt te zijn, of dat je achteraf onderdelen blijkt te missen.
Gekochte meubelen moeten binnen 14 kalenderdagen geinspecteerd worden op schade, of ontbrekende onderdelen. Houd er rekening mee dat dit vóór de montage moet gebeuren, na de montage kan er geen aanspraak gemaakt worden op de garantie. In geval van schade of ontbrekende onderdelen dient er een e-mail gestuurd te worden, met daarin de ordergegevens, foto’s en onderdeelnummers.
Heb je schade ontdekt, dan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor jou oplossen. Indien wij het onderdeel op voorraad hebben, wordt dit zo spoedig mogelijk bij jou geleverd. Dit kan natuurlijk ook opgehaald worden. Het kan ook voorkomen dat het onderdeel besteld moet worden, dan moet je rekening houden met de levertijd van het onderdeel.
 

Kan ik bij aflevering pinnen?

Ja, al onze bezorgers hebben een mobiele pinautomaat bij zich. Je dient wel rekening te houden met een maximum van €1000.-, €1500.- of €2500.- afhankelijk van jouw bank. Indien je een bedrag hoger dan € 1000.- wil pinnen adviseren wij om jouw maximum pin bedrag na te kijken. Je kunt jouw maximum pin bedrag voor één dag verhogen zodat je wel hogere bedragen kunt pinnen.
 

Kan ik ook per overschrijving betalen?

Ja, dit is mogelijk. Wij kunnen niet op rekening leveren, dus jouw meubelen dien je vóór de levering af te rekenen. Neem bij vragen of twijfel eerst contact op met de klantenservice zodat niemand voor verrassingen komen te staan. 
 

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

Klachten zijn erg vervelend. We willen deze natuurlijk zo spoedig mogelijk verhelpen en zorgen voor een goede oplossing wanneer je niet tevreden bent over een product of de service. Mocht je een te lange levertijd hebben, vertoont jouw meubel onderling kleurverschil, past jouw bank niet naar boven en moet deze getakeld worden met een lift, of heb je beschadigde meubels of meubels met missende onderdelen ontvangen? Schroom dan niet en neem direct contact op met onze klantenservice. Wij staan jou graag te woord!