0
Menu ×
  • Gratis afhalen en retourneren
  • Eigen bezorg- en montagedienst
  • Bezorging door heel Nederland

Vraag en antwoord

Kan ik alle meubelen ook in de winkel bezichtigen?

Nee, hoewel iedere winkel er veel aan doet om zoveel mogelijk producten uit de webshop ook in de showroom neer te zetten wil dit niet in iedere winkel passen. Indien u een specifiek artikel wilt bekijken of uitproberen adviseren wij u eerst contact op te nemen met onze klantenservice 013-59 05 111 om teleurstellingen te voorkomen.
 

Ik heb betaald, maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Het kan soms enkele minuten duren voordat je de bevestiging ontvangt. Nog niets ontvangen? Het kan zijn dat je bevestiging in de spammap van je e-mailaccount terecht is gekomen.

Heb je een account, dan kun je je orderbevestiging ook terugvinden in ‘Mijn Account’.
Kun je de bevestiging nog niet vinden, bel dan onze Klantenservice op
013-59 05 111.

 

Kan ik ook telefonisch of via e-mail een bestelling plaatsen?

Dit is mogelijk, wij adviseren wel altijd om eerst een account aan te maken voordat u contact met ons opneemt. U kunt hierna ons bellen of eventueel mailen om uw bestelling te plaatsen. U krijgt via de mail een orderbevestiging.
 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Indien wij de producten op voorraad hebben, streven wij ernaar om binnen 2-3 weken uw bestelling bij u thuis te leveren. Indien wij de producten niet op voorraad hebben is er een levertijd aan gebonden. De levertijd varieert van  2-4, 4-6, 6-8, 8-10 en 10-12 weken.  In de genoemde levertijd ontvangen wij de bestelling van de leverancier en kan hierna opgehaald worden of tegen bijbetaling geleverd worden. Blijft de levering uit, dan geldt dat u WOONENZO extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag u de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling m.u.v. producten die op maat zijn besteld of in gebruik zijn genomen. Zodra uw bestelde artikelen binnen zijn gekomen nemen wij altijd eerst contact op.
 

Kan ik de meubelen laten bezorgen?

Het is zeker mogelijk om je bestelling thuis te laten bezorgen, WOONENZO beschikt namelijk over een eigen bezorgservice. De kosten voor het bezorgen worden bepaald aan de hand van het gewicht. Indien u meerdere producten heeft besteld en een gedeelte daarvan niet op voorraad is, dan kunt u eventueel ook kiezen voor een "Deellevering". Houdt er wel rekening mee dat er dan twee keer bezorgkosten in rekening worden gebracht.

 

Ben je niet thuis? Dan wordt er een nieuwe bezorgafspraak met u gemaakt. Je betaalt dan ook voor een tweede levering. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om de meubelen af te halen.

 

Moet ik thuisblijven voor de bezorging van mijn bestelling?

Ja, de bezorging vindt doorgaans plaats tussen 10:00 – 18:00 uur mocht er door omstandigheden uitloop plaatsvinden dan zal de levering tot maximaal 20.00 uur zijn. Ben je niet thuis? Dan maak je een nieuwe afspraak. Je betaalt dan ook voor een tweede levering.


- Wij streven ernaar om binnen 2 weken uw bestelling bij u thuis te leveren.
- Indien u het wenst kunnen we u een half uur voor de bezorging bellen, u hoeft dan niet de hele middag thuis te wachten tot de bezorgers er zijn, geef dit wel vooraf aan als u een bezorgafspraak maakt.

 

Kan ik de meubelen laten monteren?

Ja dit is mogelijk. De monteurs bezorgen uw meubel zodat zij gelijk deze kunnen monteren. Hiervoor vragen wij wel een meerprijs. De montagekosten worden per artikel berekend.
 

Ik vraag me af of mijn meubel naar boven past, moet ik ergens rekening mee houden?

Sommige banken zijn erg groot en sommige woonkamer meubelen worden in één geheel geleverd. Indien u een draaitrap heeft zoals in een drive-inn woning is het vaak moeilijk in te schatten of uw meubelen via de trap naar boven gaan. Indien u een grote kledingkast aanschaft dient u rekening te houden met de grootte van de deuren. De romp wordt vaak als bouwpakket geleverd en kan vrijwel altijd bij u naar boven. Mocht u hierover twijfelen dan adviseren wij u altijd om contact op te nemen.

 

Is het niet mogelijk om uw meubelen via de trap naar boven te brengen? Dat kunt het altijd nog via een verhuislift naar boven gebracht worden. De kosten hiervan verschillen per bedrijf, dus informeer van te voren zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Alle kosten hiervoor is voor uw eigen rekening. Wij wijzen u er wel op dat wij uw meubelen afleveren tot aan de eerste drempel / entree ervan uitgaande dat deze op de begane grond is. Voor extra kosten kunnen wij uw bestelling boven plaatsen.
 

Welke garanties heb ik op mijn aankopen?

Onze garanties is in overeenstemming met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Tot één jaar na leveringsdatum ontvang je garantie op alle reparaties danwel vervangingen, tenzij er schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. Tussen 1 en 2 jaar na de aankoop van het product, zal WOONENZO de helft van de kosten van reparaties / vervanging vergoeden, tenzij de schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product.  

 

Er zit een beschadiging op mijn meubel, wat moet ik doen?

Wij doen onze uiterste best om alles zorgvuldig te leveren, maar het kan natuurlijk altijd voorkomen dat uw nieuwe aankoop beschadigd blijkt te zijn, of dat u achteraf onderdelen blijkt te missen.

 

Gekochte meubelen moeten binnen 3 werkdagen geinspecteerd worden op schade of ontbrekende onderdelen. Houdt er rekening mee dat dit voor de montage moet gebeuren, na de montage kan er geen aanspraak gemaakt worden op de garantie. U moet een e-mail sturen met uw ordergegevens, foto’s en onderdeelnummers.

 

Heeft u schade ontdekt, dan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor u oplossen. Indien wij het onderdeel op voorraad hebben, wordt dit zo spoedig mogelijk bij u geleverd of kan opgehaald worden. Het kan ook voorkomen dat het onderdeel besteld moet worden, dan moet u rekening houden met de levertijd van het onderdeel.
 

Kan ik bij aflevering pinnen?

Ja, al onze bezorgers hebben een mobiele pin automaat bij zich. U dient wel rekening te houden met een maximum van €1000.-, €1500.- of €2500.- afhankelijk van uw bank. Indien u een bedrag hoger dan € 1000.- wil pinnen adviseren wij u uw maximum pin bedrag na te kijken. U kunt uw maximum pin bedrag voor één dag verhogen zodat u wel hogere bedragen kunt pinnen.
 

Kan ik ook per bank betalen?

Ja, dit is mogelijk alleen stellen wij daar wel een voorwaarden aan vast. Wij mogen niet op rekening leveren dus uw meubelen dient u voor de levering af te rekenen. Er is niet altijd iemand aanwezig die toegang heeft tot de rekening van WOONENZO. U kunt dus niet op de dag van aflevering het restbedrag overmaken. Neemt u dus altijd eerst contact op met de klantenservice zodat u en wij niet voor verrassingen komen te staan. 
 

Ik heb een klacht, waar kan ik deze indienen?

Klachten zijn erg vervelend en we zouden liegen als we zeggen dat we deze niet hebben. Het is de kunst deze zo spoedig mogelijk te verhelpen en te zorgen voor een goede oplossing als u niet tevreden bent over een product. Mocht u problemen hebben met een meubel, heeft u een te lange levertijd bij WOONENZO, vertoont uw meubel onderling kleurverschil, past uw bank niet naar boven en moet deze getakeld worden met een lift, of heeft u beschadigde meubels ontvangen? Schroom dan niet en neem direct contact op onze klantenservice. Wij staan u graag te woord!