0
Menu ×
  • Gratis afhalen en retourneren
  • Eigen bezorg- en montagedienst
  • Bezorging door heel Nederland

Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden WOONENZO

Op alle activiteiten van WOONENZO zijn de Algemene Voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen van toepassing. 
 

Ter aanvulling op de Algemene Voorwaarden van de Centrale Branche vereniging Wonen (C.B.W.) 
gelden nog de navolgende bepalingen voor activiteiten op www.wnzo.nl: 
Voor aankopen op afstand is de "Wet Bescherming Consument bij Koop op Afstand" van kracht.

 

[Klik hier voor de CBW voorwaarden] 


Voorbehoud: 
1. Kleuren op de afbeeldingen kunnen mogelijk afwijken van het daadwerkelijke product. Alle getoonde afbeeldingen geven zo goed mogelijk het te kopen product weer, maar kunnen afwijken van de werkelijkheid. Uit getoonde afbeeldingen kunnen geen rechten worden ontleend.

 

2. Wanneer een artikel tijdelijk is uitverkocht, wordt u hiervan direct op de hoogte gesteld en zal WOONENZO alles in het werk stellen zo spoedig mogelijk te leveren. Mocht WOONENZO door overmacht niet kunnen leveren dan komt uw bestelling te vervallen en kunt u geen aanspraak maken op een eventuele vergoeding.

 

Prijzen
Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW. "WOONENZO" hanteert de laagste prijsgarantie op al haar prijzen. Indien aantoonbaar is gemaakt dat hetzelfde product, in alle facetten gelijkwaardig, elders goedkoper te verkrijgen is, betaalt "WOONENZO" het verschil tot 30 dagen na aankoopdatum terug, in de vorm van een waardebon.

 

Bezorgen                                                                                                                                                                                  
WOONENZO beschikt over een eigen bezorg- en montageservice, Onze bezorgkosten worden berekend aan de hand van het gewicht. Als u uw meubelen laat thuisbezorgen heeft u de mogelijkheid om te pinnen of aan de bezorger contant te betalen! 

 

Full service ( Montage )                                                                                                                                                                
Uw meubels worden geleverd als bouwpakket, inclusief montagehandleiding en bevestigingsmaterialen. Mocht u zelf niet zo handig zijn of het gewoon makkelijker vinden om uw meubels door ons vakkundig te laten monteren dan kunt u gebruik maken van onze “Full Service” dienst. Hierbij worden uw producten niet alleen geleverd maar ook uitgepakt, gemonteerd en al het verpakkingsmateriaal nemen we weer mee terug. ( Let op! Als u een hangunit laat monteren dan wordt deze alleen gemonteerd en niet opgehangen aan de muur. )

LET OP! Indien u kiest voor montage bij Woon en Zo wordt er verzocht om de desbetreffende kamer voor te bereiden op de dag van bezorging. Dit houdt in dat er genoeg ruimte moet zijn in de kamer om de meubels te monteren. Daarbij is het belangrijk dat de pakketten door de deur, gang en eventueel trappenhal kunnen. Voor een hele slaapkamer vragen wij u de gehele kamer leeg te maken zodat de monteurs genoeg ruimte hebben. Indien hier niet aan wordt gehouden en de montage dus niet kan plaatsvinden, zullen wij hier €40,- voor in rekening brengen.

 

Bezorging

De bezorging vindt doorgaans plaats tussen 10:00 – 18:00 uur mocht er door omstandigheden uitloop plaatsvinden dan zal de levering tot maximaal 20.00 uur zijn. Treft de bezorger u niet thuis aan dan wordt er een nieuwe bezorgafspraak met u gemaakt en zijn wij helaas genoodzaakt om hierbij extra bezorgkosten in rekening te brengen. Maar  indien u wenst kunnen wij u een half uur voor de bezorging bellen, u hoeft dan niet de hele middag thuis te wachten tot de bezorgers er zijn. Indien u gebruik wilt maken van deze optie, geef dit vooraf aan als u een bezorgafspraak maakt. Uw aankopen worden tot de eerste voordeur geleverd. Mocht u uw bestelling binnen geleverd hebben, dan zijn hier extra kosten aan verbonden.

 

Binnenlevering

Indien u in een appartement woont is het mogelijk dat wij uw aankopen naar boven en binnen kunnen zetten. De binnenlevering geldt alleen bij appartementen tot de vierde verdieping. De binnenlevering bij een ééngezinswoning zal de aankopen op de gewenste plek, op de begane grond geleverd worden. Uw aankopen wordt dus niet op de eerste etage of hoger geleverd, tenzij u hiervoor betaald, indien u dit wenst zal dit op eigen risicio zijn. Alle schade die op dat moment ontstaat zal niet worden vergoedt.
 

Meerprijs bij aflevering op etage:

  • Meerprijs iedere etage bereikbaar met inpandige lift € 20,-
  • Meerprijs eerste etage via trap € 20,-
  • Meerprijs tweede etage via trap € 30,-
  • Meerprijs derde etage via trap € 40,-
  • Meerprijs vierde etage via trap € 50,-

 

Zichttermijn: 
- Bij WOONENZO kunt u binnen 14 dagen uw nieuwe aankoop retourneren.
- Als WOONENZO binnen de voornoemde 14 dagen geen verzoek van terugname ontvangt zal de koop als bindend beschouwd worden. 

 

Retourneren: 
Het is voor de internetafnemer mogelijk om binnen de zichttermijn de artikelen te retourneren. De eventuele verzend- en of transportkosten zijn voor rekening van de afnemer. Het retourneren van artikelen is uitsluitend toegestaan wanneer deze in originele verpakking en voorzien van eventueel beschermingsmateriaal worden geretourneerd. De kosten voor het retourneren/ophalen van meubelen bedragen zijn afhankelijk van de grootte en het gewicht. Het is uitsluitend mogelijk om goederen te retourneren indien daar vooraf melding van is gemaakt. Het bedrag wordt binnen 14 werkdagen teruggestort op de rekeningnummer dat bij WOONENZO bekend is.

 

Indien u ervoor kiest om uw bestelling van WOONENZO retour te doen en u voldoet aan onze retoureisen, verzoeken wij om de/het desbetreffende product(en) voor te bereiden op de dag van het ophalen. Dit houdt in dat het product gedemonteerd moet zijn, in de verpakking terug moet zitten en klaar moet worden gezet bij de deur. Indien hier niet aan wordt gehouden en wij zelf nog maatregelen moeten nemen om het product mee te kunnen nemen, zullen wij hier €60,- voor in rekening brengen.

 

Levertijd: 
Indien wij de producten op voorraad hebben, streven wij ernaar om binnen 2 weken uw bestelling bij u thuis te leveren. Indien wij de producten niet op voorraad hebben is er een levertijd aan gebonden*. De levertijd varieert van  2-4, 4-6, 6-8, 8-10 en 10-12 weken.  In de genoemde levertijd ontvangen wij de bestelling van de leverancier en kan hierna opgehaald worden of tegen bij betaling geleverd worden. Blijft de levering uit, dan geldt dat u de Woon en Zo extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag u de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling m.u.v. producten die op maat zijn besteld.

 

*LET OP! In de genoemde levertijd ontvangen wij eerst uw bestelling en kan daarna opgehaald of geleverd worden! 
 

Garantie: 

U krijgt bij WOONENZO 2 jaar garantie op fabricagefouten. Tot één jaar na leveringsdatum ontvang je garantie op alle reparaties danwel vervangingen, tenzij er schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. Tussen 1 en 2 jaar na de aankoop van het product, zal Woon en Zo de helft van de kosten van reparaties / vervanging vergoeden, tenzij de schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. 


Wat valt niet onder de garantie?

- Producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring/vlekken van stof, leer of hout en plooivorming in stof of leder.
- Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak.
- Indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt of gemonteerd.
- Schade die is ontstaan door transport of het onzorgvuldig openen van de verpakking
- Uitzonderlijk gebruik buien de woning, als het product bijvoorbeeld voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.
- Moedwillige vernieling, aanwending voor andere doeleinden, overbelasting of schade door ongevallenschade en vervuiling door huisdieren, warmtebronnen, weersgesteldheid, vocht.
- Vervuiling door bijv. lichaamszweet, lichaams-of haarverzorgingsmiddelen, jeans of scherpe voorwerpen aan bijvoorbeeld kleding zoals een gesp, knopen of een rits.
- Als het materiaal is gaan opzwellen door het langdurig blootstellen aan vocht of condens kunt u geen aanspraak maken op eventuele garantie.
- Verkleuring door inhoudsstoffen van geneesmiddelen (toxische reactie) en alle wijzigingen door zuur-, oplosmiddel-of alcohol bevattende middelen.
- Als het product onjuist wordt schoongemaakt, bijgewerkt of gerepareerd wordt.

 

Bijzondere bepalingen:
Niets uit deze uitgave mag verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt worden door middel van fax, druk, 
fotokopie, microfilm of anderszins zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever:                  

                               

WoonEnzo B.V. - Jules Verneweg 9 -  5015BD -  Tilburg