0
Menu ×
  • checkbox woonenzo
    Gratis verzending!

Ruilen en retourneren

WOONENZO is aangesloten bij het CBW, de centrale branchevereniging voor woonwinkels. Zo hanteren we ook de voorwaarden op retourneren en ruilen, die het CBW in samenwerking met de consumentenbond heeft samengesteld. Voor aankopen op afstand is de "Wet Bescherming Consument bij Koop op Afstand" van kracht. Bij WOONENZO kun je jouw aankopen ruilen of terugbrengen binnen 14 dagen. Afgeprijsde artikelen, matrassen, kussens of dekbedden en artikelen die speciaal voor de klant gemaakt of besteld worden, kunnen helaas niet geruild of teruggenomen worden. Ruilen van het artikel tegen een ander artikel dan wel tegen een tegoedbon is zonder overlegging van de originele kassa-/orderbon niet mogelijk. 

 

Klik hier voor de algemene voorwaarden CBW voor retourneren en ruilen bij WOONENZO 


1.1 Retourneren van producten in de woonwinkels

Het retourneren van producten is gratis indien je jouw meubel zelf komt retourneren bij één van onze woonwinkels. Hierbij dient het product in originele verpakking en in originele staat geretourneerd te worden. Eventuele waardevermindering van het product door bijvoorbeeld (transport)schade, kunnen wij bij jou in rekening brengen. Het bedrag wordt binnen 10 werkdagen na het terug-ontvangen van het (onbeschadigde) geretourneerde product, teruggestort op het rekeningnummer dat bij WOONENZO bekend is. 

 

1.2 Retourneren van producten door onze retourservice

Het is ook mogelijk om een pakket of meubel op te laten ophalen door onze retourservice, hiervoor worden kosten in rekening gebracht van €60,-. Voor artikelen die in de webshop zijn gekocht, geldt dat ze voor volledige terugbetaling, ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zijn voor retourzending. Het bedrag wordt binnen 10 werkdagen na het terug-ontvangen van het (onbeschadigde) geretourneerde product, teruggestort op het rekeningnummer dat bij WOONENZO bekend is. Wij verzoeken je om de/het desbetreffende product(en) voor te bereiden op de dag van het ophalen. Dit houdt in dat het product gedemonteerd moet zijn, in de verpakking terug moet zitten en moet worden klaargezet bij de deur. Indien hier niet aan wordt voldaan en wij zelf nog maatregelen moeten nemen om het product mee te kunnen nemen, zullen wij hier minimaal 60 euro voor in rekening brengen. Deze kosten zijn afhankelijk van het pakketten waaruit het product bestaat.


2. Voorwaarden van retourneren

1. Het geretourneerde artikel zit in originele, onbeschadigde verpakking, zo ver redelijkerwijs mogelijk

2. Het geretourneerde artikel is niet gemonteerd

3. De consument is in bezit van een originele factuur

4. De consument wil binnen de termijn van 14 dagen nieuwe aankopen die via de webshop zijn gedaan, ruilen of retourneren

5. Het is uitsluitend mogelijk om goederen te retourneren indien daar vooraf melding van is gemaakt.

6. Het geretourneerde artikel is niet zoals hieronder beschreven uitgesloten van retourneren


3. Uitgesloten van retourneren

1. Artikelen die vanwege hygiënisch oogpunt niet terug genomen kunnen worden, zoals matrassen, hoofdkussens, etc.
2. Artikelen die speciaal op maat of kleur zijn besteld
3. Artikelen die in gebruik zijn genomen 
4. Artikelen die gemonteerd zijn 
5. Aankopen in de winkel


Wanneer WOONENZO binnen de voornoemde 14 dagen geen verzoek van terugname ontvangt, zal de koop als bindend beschouwd worden. 


4. Ruilen

Een consument mag een artikel ruilen indien de consument dit binnen een termijn van 14 dagen (na aankoop van het artikel op de webshop) doet. En enkel wanneer deze nog in originele verpakking en niet gemonteerd is. De consument kan een artikel ruilen tegen een artikel of meerdere artikelen van dezelfde waarde. Wanneer deze waarde wordt overschreden, zal de consument een meerprijs moeten betalen.


5. Annuleren

Als je annuleert terwijl je nog niet in kennis bent gesteld van de definitieve datum van aflevering, dan ben je 30% van de koopsom als schadevergoeding verschuldigd. Je vergoedt met de annuleringskosten de schade die wij lijden doordat jij de producten en/of diensten niet kan afnemen. Annuleer je nadat je in kennis bent gesteld van de definitieve datum van aflevering, dan betaal je 50% annuleringskosten. Wanneer er eenmaal is geleverd, kun je niet meer annuleren. De hele overeenkomst is dan al uitgevoerd. De genoemde percentages zijn vaststaand.