7 woonwinkels in Nederland! Zoek jouw winkel
0
Menu ×
  • checkbox woonenzo
    Klanten geven ons een 8,3

Ruilen en retourneren

 

WOONENZO is aangesloten bij het CBW, de centrale branchevereniging voor woonwinkels. Zo hanteren we ook de voorwaarden op retourneren en ruilen, die het CBW in samenwerking met de consumentenbond heeft samengesteld. Voor aankopen op afstand is de "Wet Bescherming Consument bij Koop op Afstand" van kracht. Bij WOONENZO kun je jouw aankopen ruilen of terugbrengen binnen 100 dagen. Deze termijn gaat in ná ontvangst van je bestelling. Producten als kussens of dekbedden, waarvan de verzegeling na levering is verbroken, kunnen helaas niet geruild of teruggenomen worden. Dit vanwege gezondheidsbescherming en hygiëne. Ruilen van het artikel tegen een ander artikel dan wel tegen een tegoedbon is zonder overlegging van de originele kassa-/orderbon niet mogelijk.

Klik hier voor de algemene voorwaarden CBW voor retourneren en ruilen bij WOONENZO.

 


Retourneren

Bij Woonenzo heb je het recht om jou online aankoop binnen 100 dagen na ontvangst aan ons te retourneren. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Na het herroepen van de overeenkomst betalen wij het gehele aankoopbedrag, exclusief kosten van al uitgevoerde diensten, zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug middels een bankoverschrijving op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Wij zullen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. Het risico voor terugzending naar ons magazijn is voor de verzender, oftewel de koper. U bent verantwoordelijk voor de staat van het product totdat het in ons magazijn aan komt. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan kunnen wij eventuele waardevermindering van het product door bijvoorbeeld (transport)schade of een ongefrankeerde zending, bij jou in rekening brengen.

Het retourneren van de producten kan uitsluitend bij ons distributiecentrum in Tilburg (Beelaerts van Bloklandstraat 8, 5042 PM).

Het risico voor terugzending naar ons magazijn is voor de verzender, oftewel de koper. U bent verantwoordelijk voor de staat van het product totdat het in ons magazijn aan komt. Mocht een meubel eerder gemonteerd zijn en later gedemonteerd en is er schade aan onderdelen, dan wordt het percentage verlies dat WOONENZO lijdt ingehouden van het terug te storten bedrag. Indien het product helemaal niet meer te monteren of verkopen is, wordt het volledige bedrag ingehouden. Wij adviseren producten daarom van tevoren te controleren en bekijken en na montage niet te retourneren, omdat de kans dat een meubel schadeloos binnenkomt erg klein is.

 


Voorwaarden van retourneren

  • Het te retourneren artikel zit in originele, onbeschadigde verpakking, zo ver redelijkerwijs mogelijk.
  • • Het geretourneerde artikel is in originele, onbeschadigde staat (nieuwstaat).
  • • De consument wil het online aangekochte product binnen de gestelde termijn van ruilen of retourneren.
  • • De te retourneren producten worden uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping van de overeenkomst teruggestuurd.
  • • De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de consument.
  • • Het risico voor terugzending naar ons magazijn is voor de verzender, oftewel de koper. U bent verantwoordelijk voor de staat van het product totdat het in ons magazijn aan komt.
  • • Het te retourneren artikel is niet zoals hieronder beschreven uitgesloten van retourneren.

 


Uitgesloten van retourneren

  • Artikelen die vanwege hygiënisch oogpunt niet teruggenomen kunnen worden, zoals hoofdkussens en dekbedden.
  • • Winkel aankopen.
  • • Kosten van diensten die al zijn uitgevoerd, zoals drempellevering of spoedlevering.

 


Ruilen

  • • Een consument mag een artikel ruilen indien de consument dit binnen de termijn van 100 dagen na ontvangst van de online aankoop doet.
  • • Het ruilen van een product kan enkel wanneer deze nog in originele en onbeschadigde verpakking en in absolute nieuwstaat verkeerd.
  • • De consument kan een artikel ruilen tegen een artikel of meerdere artikelen van dezelfde waarde. Wanneer deze waarde wordt overschreden, zal de consument een meerprijs moeten betalen.
  • • Bij het ruilen van producten hanteren wij retourkosten van 60 euro.

 


Annuleren

  • Het annuleren van je online aankoop kan kosteloos voordat de definitieve datum van aflevering is vastgesteld.
  • • Als je annuleert nadat je in kennis bent gesteld van de definitieve datum van aflevering, dan betaal je 60 euro annuleringskosten tot drie werkdagen voor deze bezorgdatum.
  • • Wanneer er eenmaal is geleverd, kun je niet meer annuleren. De hele overeenkomst is dan al uitgevoerd.