0
Menu ×
  • Vaste lage bezorgkosten van 29,95
  • Eigen bezorg- en montagedienst
  • Fysieke winkels

Garantie

Je krijgt bij WOONENZO 2 jaar garantie op fabricagefouten. Garantie zegt iets over de kwaliteit van het product, met garantie laten we zien dat we achter onze producten staan ten aanzien van deugdelijkheid, kwaliteit en bruikbaarheid.
Bovendien zegt het iets over de service die we bieden, wanneer er onverhoopt toch iets mis blijkt te zijn dan is het enige wat wij vragen jouw kassabon en dat je ons de gelegenheid geeft om het product te inspecteren.

 

- Tot één jaar na leveringsdatum ontvang je garantie op alle reparaties danwel vervangingen, tenzij er schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. Tussen 1 en 2 jaar na de aankoop van het product, zal WOONENZO de helft van de kosten van reparaties / vervanging vergoeden, tenzij de schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. 

 

Om aanspraak te kunnen maken op onze garantie is het van belang dat je van het volgende op de hoogte bent:

 

- WOONENZO garandeert dat een artikel bij normaal huiselijk gebruik en juiste montage niet meer dan normale slijtage vertoont.
- De garantie is geldig vanaf de leverdatum, je kunt alleen aanspraak maken op garantie in combinatie met een originele kassabon.
- WOONENZO behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen of onderdelen hiervan te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan hierbij geen aanspraak maken op vervanging van een artikel of onderdeel hiervan.In dergelijk geval zullen wij de garantie verrekenen in de vorm van een tegoedbon.
- Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage of door enige van buitenaf komende oorzaak.

 

Inspectie en reclamaties

 

1. De klant is verplicht binnen 3 werkdagen na ontvangst, de bij WOONENZO aangekochte artikelen nauwkeurig te inspecteren op eventuele schade of ontbrekende onderdelen, dit dient u te doen voordat u de artikelen monteert. (Na montage kunt u geen aanspraak maken op eventuele schade. )

Indien er sprake is van schade of ontbrekende onderdelen gelieve een foto door te mailen met daarbij een omschrijving van de schade of ontbrekende onderdelen.
 
2. Indien de klant een beroep doet op een door WOONENZO gegeven garantie, dient klant WOONENZO gedurende een periode van 8 weken na ontvangst van het beroep op garantie, in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken.
 

Wat valt niet onder de garantie?

- Producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring/vlekken van stof, leer of hout en plooivorming in stof of leder.
- Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak.
- Indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt of gemonteerd.
- Schade die is ontstaan door transport of het onzorgvuldig openen van de verpakking
- Uitzonderlijk gebruik buien de woning, als het product bijvoorbeeld voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.
- Moedwillige vernieling, aanwending voor andere doeleinden, overbelasting of schade door ongevallenschade en vervuiling door huisdieren, warmtebronnen, weersgesteldheid, vocht.
- Vervuiling door bijv. lichaamszweet, lichaams-of haarverzorgingsmiddelen, jeans of scherpe voorwerpen aan bijvoorbeeld kleding zoals een gesp, knopen of een rits.
- Als het materiaal is gaan opzwellen door het langdurig blootstellen aan vocht of condens kunt u geen aanspraak maken op eventuele garantie.
- Verkleuring door inhoudsstoffen van geneesmiddelen (toxische reactie) en alle wijzigingen door zuur-, oplosmiddel-of alcohol bevattende middelen.
- Als het product onjuist wordt schoongemaakt, bijgewerkt of gerepareerd wordt.

 

Voorwaarden en onderhoud meubelen

WOONENZO hanteert bij alle meubels de volgende (gebruiks)voorwaarden:

 

Betaling

  1. Bij goederen die speciaal voor de klant besteld/gereserveerd worden dient een aanbetaling van 25 procent van de aankoopprijs te worden voldaan.
  2. De klant dient het aankoopbedrag volledig te voldoen op het moment van afhalen, met dien verstande dat ook bij artikelen die worden bezorgd door een transporteur het aankoopbedrag vooraf dient te worden voldaan. (Je hebt de mogelijkheid om contact te betalen of te pinnen)

 

In ontvangst nemen

1. Voordat je de meubels monteert dien je te controleren op eventuele schade of missende onderdelen.
2. Indien er sprake is van schade dien je hiervan een foto te maken voordat je het monteert en naar ons mailt, met een zo compleet mogelijke omschrijving van de schade. Op die manier kunnen wij een goed en duidelijk beeld krijgen en het probleem zo snel mogelijk oplossen.

 

Zelfmontage

1. Al onze meubels worden geleverd in bouwpakketten, bij elk meubel komt een complete omschrijving waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe de meubelen gemonteerd dienen te worden.
2. Er kan geen aanspraak gemaakt worden op garantie bij het onjuist of onzorgvuldig monteren van jouw meubel.
3. Geen tijd, zin of handigheid om de meubelen zelf te monteren? Je kunt dan gebruik maken van onze Full Service. Er komt dan een vakkundige monteur bij jou aan huis de meubelen monteren.

 

Onderhoud spaanplaat / mdf meubelen

Mdf en spaanplaat zijn vochtgevoelige materialen, afgewerkt met houtfineer folie of hoogglans lak. Bij hoogglans kunnen lichte krasjes ontstaan door het gebruik.
1. Regelmatig afnemen met een droge of een vochtige doek met zachte zeep. Vermijd agressieve reinigingsmiddelen.
2. Gebruik nooit een schuurspons bij het schoonmaken van hoogglans meubelen; hierdoor kunnen doffe plekken en / of krassen ontstaan.
3. Zorg dat er geen water op de meubels blijft staan, hierdoor zal de fineerlaag los komen en het materiaal kan gaan opzwellen.

 

Onderhoud glazen meubelen

Glazen meubelen zijn krasgevoelig en kunnen breken bij onjuist gebruik.
1. Schoonmaken met een vochtige doek of speciaal voor glas bestemde reinigingsmiddelen.
2. Gebruik nooit een schuurspons, dit kan krassen veroorzaken.
3. Om krassen op het glas te voorkomen is aan te raden om onderzetters te gebruiken.

 

Gebruiksvoorwaarden en onderhoud zitmeubelen

WOONENZO hanteert bij alle zitmeubelen de volgende gebruiksvoorwaarden:

 

Verschil in zitcomfort

1. Tijdens het in gebruik nemen van een nieuw zitmeubel begint een proces waarbij het lichaamsgewicht de zitting indrukt, hierdoor zal de vulling veranderen. Het is dan ook erg belangrijk dat je stelselmatig verandert van zitplaats zodat de vulling gelijkmatig zachter wordt.
2. Het is ook mogelijk dat er verschil in hardheid optreed op grond van technische constructies tussen een hoekdeel, chaise lounge e.d.

 

Plooivorming

1. Bij alle stoffen, lederlook of echt lederen bekleding is het normaal dat er gedurende het gebruik plooivorming ontstaat. De mate waarin de plooivorming ontstaat is afhankelijk van het materiaal en het onderliggende materiaal (vulling). Je kunt dit helaas bij geen enkel materiaal voorkomen.

 

Losse rug en zitkussens 

1. Bij losse zit- en rugkussens is het erg belangrijk dat deze regelmatig opgeschud worden na gebruik, door het gebruik kunnen kussens verschuiven en de vulling gaan “zakken”.
2. Losse kussens regelmatig verwisselen van plaats.

 

Arm en rugleuningen

1. Ga nooit op arm- en rugleuningen zitten of staan. Door de verschillende constructies kun je erdoorheen zakken of het zitmeubel ernstig beschadigen.
2. Verplaatsen van zitmeubelen doet je door het meubelstuk op te tillen, niet door aan de stof te trekken of aan de leuning te trekken, dit kan de zitmeubelen beschadigen.

 

Pilling van stoffen

Bij het in gebruik nemen van geweven stoffen kan het voorkomen dat kleine vezels losraken waardoor de bank zal gaan pillen. Hierdoor ontstaan kleine bolletjes of knoopjes.

1. Je kunt dit aanzienlijk verminderen door jouw zitmeubel regelmatig te borstelen of te stofzuigen met een hulpstuk.
2. Wij raden aan om de pillingen te verwijderen met een professionele pillingtondeuse.

 

Lichte verkleuringen “Shading”

Verkleuringen kunnen ontstaan door zonlicht, warmte en ligrichting van de vezels
1. Je kunt verkleuring voorkomen door het zitmeubel niet in direct zonlicht te zetten
2. Het is ook aan te raden om je zitmeubel niet te dicht bij een verwarmingsbron of radiator te zetten.

 

Onderhoud stoffen / lederlook zitmeubelen

1. Afnemen met een lichtvochtige doek of eventueel droge doek.
2. Gebruik geen agressieve reinigingsmiddelen!
 

Onderhoud echt lederen zitmeubelen

1. Behandel jouw lederen bankstel twee keer per jaar met een speciale onderhoudsset voor lederen zitmeubelen om uitdrogen en scheuren te voorkomen en de levensduur van de zitmeubel te vergroten.