0
Menu ×
  • Gratis afhalen en retourneren
  • Eigen bezorg- en montagedienst
  • Bezorging door heel Nederland

Garantie en Reclamatie

U krijgt bij WOONENZO 2 jaar garantie op fabricagefouten. Garantie zegt iets over de kwaliteit van het product, met garantie laten we zien dat we achter onze producten staan ten aanzien van deugdelijkheid, kwaliteit en bruikbaarheid.

Bovendien zegt het iets over de service die we bieden, wanneer er onverhoopt toch iets mis blijkt te zijn dan is het enige wat wij vragen uw kassabon en dat u ons de gelegenheid geeft om het product te inspecteren.

 

- Tot één jaar na leveringsdatum ontvang je garantie op alle reparaties danwel vervangingen, tenzij er schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. Tussen 1 en 2 jaar na de aankoop van het product, zal Woon en Zo de helft van de kosten van reparaties / vervanging vergoeden, tenzij de schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product. 

 

Om aanspraak te kunnen maken op onze garantie is het van belang dat u van het volgende op de hoogte bent:

 

- WOONENZO garandeert dat een artikel bij normaal huiselijk gebruik en juiste montage niet meer dan normale slijtage vertoont.
- De garantie is geldig vanaf de leverdatum, u kunt alleen aanspraak maken op garantie in combinatie met een originele kassabon.
WOONENZO behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen of onderdelen hiervan te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan hierbij geen aanspraak maken op vervanging van een artikel of onderdeel hiervan.In dergelijk geval zullen wij de garantie verrekenen in de vorm van een tegoedbon.
- Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage of door enige van buitenaf komende oorzaak.

 

Inspectie en reclamaties

 

  1. 1. De klant is verplicht binnen 3 werkdagen na ontvangst, de bij WOONENZO aangekochte artikelen nauwkeurig te inspecteren op eventuele schade of ontbrekende onderdelen, dit dient u te doen voordat u de artikelen monteert. (Na montage kunt u geen aanspraak maken op eventuele schade. )

    Indien er sprake is van schade of ontbrekende onderdelen gelieve een foto door te mailen met daarbij een omschrijving van de schade of ontbrekende onderdelen.
     
  2. 2. Indien de klant een beroep doet op een door WOONENZO gegeven garantie, dient klant WOONENZO gedurende een periode van 8 weken na ontvangst van het beroep op garantie, in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken.

 

Wat valt niet onder de garantie?

- Producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring/vlekken van stof, leer of hout en plooivorming in stof of leder.
- Buiten de garantie vallen gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak.
- Indien het artikel verkeerd of onzorgvuldig is gebruikt of gemonteerd.
- Schade die is ontstaan door transport of het onzorgvuldig openen van de verpakking
- Uitzonderlijk gebruik buien de woning, als het product bijvoorbeeld voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.
- Moedwillige vernieling, aanwending voor andere doeleinden, overbelasting of schade door ongevallenschade en vervuiling door huisdieren, warmtebronnen, weersgesteldheid, vocht.
- Vervuiling door bijv. lichaamszweet, lichaams-of haarverzorgingsmiddelen, jeans of scherpe voorwerpen aan bijvoorbeeld kleding zoals een gesp, knopen of een rits.
- Als het materiaal is gaan opzwellen door het langdurig blootstellen aan vocht of condens kunt u geen aanspraak maken op eventuele garantie.
- Verkleuring door inhoudsstoffen van geneesmiddelen (toxische reactie) en alle wijzigingen door zuur-, oplosmiddel-of alcohol bevattende middelen.
- Als het product onjuist wordt schoongemaakt, bijgewerkt of gerepareerd wordt.