7 woonwinkels in Nederland! Zoek jouw winkel
0
Menu ×
  • checkbox woonenzo
    Klanten geven ons een 8,3

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast hebben wij onze eigen garanties, welke geen afbreuk doen aan de wettelijke garantie. Onze garanties zijn in overeenstemming met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Zie voor de exacte regeling, beperkingen en werkwijze de CBW-erkende voorwaarden voor woonwinkels. CBW-erkende woonwinkels bieden meer zekerheid dan andere woonwinkels en hanteren een erkenningsregeling met drie garanties. 

 

Wij bieden 2 jaar garantie op je aankoop
Onpartijdige klachtafhandeling 
Mocht je een klacht hebben en er met de ondernemer/retailer niet uitkomen, dan is er een onafhankelijke geschillencommissie, die gegarandeerd voor een passende oplossing zorgt.
Een nette aanbetalingsregeling 
Heb je een aanbetaling gedaan en gaat de CBW-erkende winkel failliet? Dan kan je aanspraak maken op de aanbetalingsregeling

1. Garantie

1. Tot twee jaar na leveringsdatum: je ontvangt garantie op alle reparaties danwel vervangingen, tenzij er schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product of gebreken door eigen montage.

2. Het recht op vervanging komt de consument niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen. 

3. De datum van indiening van de klacht door de consument is beslissend voor de toepassing van bovengenoemd systeem.

4. Afwijkingen betreffende kleur, slijtvastheid, structuur en dergelijke, die uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens gebruikelijke normen, kunnen het recht op garantie of schadevergoeding beperken of uitsluiten.

5. Dit betreft niet de wettelijke garantie, maar de door ons aangeboden garantie. Deze doet geen afbreuk daan de wettelijke garantie. De garantietermijnen op productpagina’s betreffen ook deze extra aangeboden garantie. 


2. Aanspraak maken

1. De garantie is geldig vanaf de leverdatum, je kunt alleen aanspraak maken op garantie in combinatie met een originele factuur.

2. WOONENZO garandeert dat een artikel bij normaal huiselijk gebruik en juiste montage niet meer dan normale, acceptabele slijtage vertoont.

3. WOONENZO behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen of onderdelen hiervan te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan hierbij geen aanspraak maken op vervanging van een artikel of onderdeel hiervan. In dergelijk geval zullen wij de garantie verrekenen in de vorm van een tegoedbon of afschrijving.

4. Indien de consument een beroep doet op garantie, dient de consument WOONENZO gedurende een periode van 8 weken na ontvangst van het beroep op garantie, in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken.

5. WOONENZO is niet aansprakelijk voor immateriële schade.


3.1 Wat valt niet onder de garantie?

1. Producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring/vlekken, pilling en plooivorming in stof of leder. Pilling wordt veroorzaakt door het vochtgehalte in huis, het gebruik van bijvoorbeeld fleecedekens en het verkeerd gebruik van stofzuigers bij het schoonmaken van het meubel. 
2. Gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak 
3. Schade door verkeerd of onzorgvuldig gebruik of montage  
4. Schade die is ontstaan door transport of het onzorgvuldig openen van de verpakking 
5. Uitzonderlijk gebruik buiten de woning, wanneer het product bijvoorbeeld voor commerciële doeleinden gebruikt wordt 
6. Moedwillige vernieling, aanwending voor andere doeleinden, overbelasting of schade door ongevallenschade en vervuiling door huisdieren, warmtebronnen, weersgesteldheid, vocht. 
7. Vervuiling door bijv. lichaamszweet, lichaams-of haarverzorgingsmiddelen, jeans of scherpe voorwerpen aan bijvoorbeeld kleding zoals een gesp, knopen of een rits. 
8. Als het materiaal is gaan opzwellen door het langdurig blootstellen aan vocht of condens 
9. Verkleuring door inhoudsstoffen van geneesmiddelen (toxische reactie) en alle wijzigingen door zuur-, oplosmiddel-of alcohol bevattende middelen 
10. Als het product onjuist wordt schoongemaakt, bijgewerkt of gerepareerd wordt 
11. Inzakkingen en verzakkingen bij matrassen, aangezien dit gebruiksafhankelijk is en te maken heeft met de belasting van het matras

 

3.2 Wanneer wordt er afschrijving toegepast?

Het kan gebeuren dat meubilair dat je bij ons hebt gekocht in de toekomst niet meer wordt geproduceerd. En dat je schade berokkent aan je meubelstuk. In het geval dat jouw meubilair schade heeft en je een onderdeel wil vervangen, is het vervelend als dit onderdeel niet geleverd kan worden. Dat er dan nieuw meubilair aangeschaft moet worden, omdat er simpelweg geen andere oplossing is, kan als kostenverhogend ervaren worden. In dit soort gevallen denken we met je mee en komen we met een redelijk voorstel. Het uitgangspunt bij ons voorstel is afhankelijk van de leeftijd van het meubilair. Aan de hand van de leeftijd bepalen we namelijk de dagwaarde omdat het tenslotte om gebruikt meubilair gaat. Het meubilair dat je bij ons koopt schrijft 3,5% per maand af. Dit betekent dat het na 2,5 jaar geen economische waarde meer heeft.

 

Bijvoorbeeld: je schaft bij ons een meubelstuk twv €500 aan en hebt na 12 maanden een vervangend onderdeel nodig dat we niet kunnen leveren. In dit geval schrijven we €210 (12x3,5=42%) voor het gebruik af, dus is de dagwaarde €290. Wanneer je vervolgens bij ons ander meubilair bestelt krijg je op dit product €290 korting. Mocht hetzelfde probleem zich na 2,5 jaar voordoen, dan kunnen we helaas geen korting op nieuw meubilair geven omdat de economische waarde nihil is geworden.

 

Bij het bepalen van de dagwaarde letten we ook op de staat van onderhoud van je meubilair. Mocht je meubilair zichtbare schades of gebruikssporen hebben dan zullen we dit per geval beoordelen en hier naar alle redelijkheid wel/geen afschrijving op toepassen. Het bedrag van de dagwaarde keren we nooit uit. Ook niet als je beslist om geen nieuw meubilair bij ons te bestellen. Het in mindering brengen van de dagwaarde op nieuw meubilair is namelijk een service en geen verplichting.