7 woonwinkels in Nederland! Zoek jouw winkel
0
Menu ×
  • checkbox woonenzo
    Klanten geven ons een 8,3

Garantie

 

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Daarnaast hebben wij onze eigen garanties, welke geen afbreuk doen aan de wettelijke garantie. Onze garanties zijn in overeenstemming met de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Zie voor de exacte regeling, beperkingen en werkwijze de CBW-erkende voorwaarden voor woonwinkels. CBW-erkende woonwinkels bieden meer zekerheid dan andere woonwinkels en hanteren een erkenningsregeling met drie garanties.

 

  • • 2 jaar garantie op je aankoop.
    Hierdoor ben je zeker van een goed product.


  • • Onpartijdige klachtafhandeling.
    Mocht je een klacht hebben en er met de ondernemer/retailer niet uitkomen, dan is er een onafhankelijke geschillencommissie, die gegarandeerd voor een passende oplossing zorgt.


  • • Een nette aanbetalingsregeling.
    Heb je een aanbetaling gedaan en gaat de CBW-erkende winkel failliet? Dan kan je aanspraak maken op de aanbetalingsregeling.


Schade aan een product of ontbrekende onderdelen? Gebruik hiervoor het ‘probleem meldt formulier’. Deze vind je door in te loggen in jouw account via de website. Probleem melden.

Voor een soepele afhandeling van het probleem is het van belang dat dit formulier zo volledig mogelijk wordt ingevuld en dat er duidelijk beeldmateriaal wordt bijgevoegd. Wanneer dit is verstuurd zullen wij er alles aan doen op zo snel mogelijk met een passende oplossing te komen.

Geleverde producten moeten zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen geïnspecteerd worden op schade of ontbrekende onderdelen. Houd er rekening mee dat dit vóór de montage moet gebeuren, na de montage kan er geen aanspraak gemaakt worden op vervanging. Het niet tijdig melden van een probleem kan tot gevolg hebben dat de consument zijn rechten verliest.
Bij beschadigingen en/of missende onderdelen, vul dan het probleem formulier in.

Heb je schade ontdekt of mis je een onderdeel, dan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor jou oplossen. Indien wij het onderdeel op voorraad hebben, wordt dit zo spoedig mogelijk bij jou geleverd. Het kan ook voorkomen dat het onderdeel besteld moet worden, dan moet je rekening houden met de levertijd van het onderdeel.

 


Garantie

  • • Tot twee jaar na leveringsdatum ontvang je garantie op alle reparaties danwel vervangingen, tenzij er schade is ontstaan door verkeerd gebruik van het product of gebreken door eigen montage.
  • • Het recht op vervanging komt de consument niet toe voor zover het gebrek redelijkerwijs is te herstellen.
  • • De datum van indiening van de klacht door de consument is beslissend voor de toepassing van bovengenoemd systeem.
  • • Afwijkingen betreffende kleur, slijtvastheid, structuur en dergelijke, die uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens gebruikelijke normen, kunnen het recht op garantie of schadevergoeding beperken of uitsluiten.
  • • Dit betreft niet de wettelijke garantie, maar de door ons aangeboden garantie. Deze doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie. De garantietermijnen op productpagina’s betreffen ook deze extra aangeboden garantie.

 


Aanspraak maken

  • De garantie is geldig vanaf de leverdatum, je kunt alleen aanspraak maken op garantie in combinatie met een originele factuur.
  • • WOONENZO garandeert dat een artikel bij normaal huiselijk gebruik en juiste montage niet meer dan normale, acceptabele slijtage vertoont.
  • • WOONENZO behoudt zich het recht voor artikelen die in haar assortiment zijn opgenomen of onderdelen hiervan te wijzigen of uit het assortiment te nemen. De klant kan hierbij geen aanspraak maken op vervanging van een artikel of onderdeel hiervan. In dergelijk geval zullen wij de garantie verrekenen in de vorm van een tegoedbon of afschrijving.
  • • Indien de consument een beroep doet op garantie, dient de consument WOONENZO gedurende een periode van 8 weken na ontvangst van het beroep op garantie, in staat te stellen het desbetreffende artikel te onderzoeken.
  • • WOONENZO is niet aansprakelijk voor immateriële schade.

 


Wat valt niet onder de garantie?

  • Producteigenschappen van artikelen zoals verkleuring, vlekken, pilling en plooivorming in stof of leder.
  • • Gebreken aan artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buitenaf komende oorzaak.
  • • Schade ontstaan door verkeerd of onzorgvuldig gebruik van het product.
  • • Schade ontstaan door verkeerde of onzorgvuldige montage.
  • • Schade die is ontstaan door transport of het onzorgvuldig openen van de verpakking.
  • • Schade of gebreken door uitzonderlijk gebruik buiten de woning, wanneer het product bijvoorbeeld voor commerciële doeleinden gebruikt wordt.
  • • Moedwillige vernieling, aanwending voor andere doeleinden, overbelasting of schade door ongevallenschade en vervuiling door huisdieren, warmtebronnen, weersgesteldheid en vocht.
  • • Vervuiling door bijv. lichaamszweet, lichaams-of haarverzorgingsmiddelen, jeans of scherpe voorwerpen aan bijvoorbeeld kleding zoals een gesp, knopen of een rits.
  • • Schade of gebreken door het langdurig blootstellen aan vocht of condens (bijvoorbeeld het uitzetten of opzwellen van hout).
  • • Verkleuring door inhoudsstoffen van geneesmiddelen (toxische reactie) en alle wijzigingen door zuur-, oplosmiddel-of alcohol bevattende middelen.
  • • Schade, gebreken of vlekken wanneer het product onjuist schoongemaakt, bijgewerkt of gerepareerd wordt.
  • • Inzakkingen en verzakkingen bij matrassen, aangezien dit gebruiksafhankelijk is en te maken heeft met de belasting van het matras.